diumenge, 28 de desembre del 2008

L'empresa responsable d'elaborar l'enquesta de participació pública ha modificat les dates per finalitzar aquesta segons es pot llegir a la seua plana web:

....

El plazo del Plan de Participación Pública, comienza el día 15 de noviembre y finaliza el día 15 de diciembre de 2008. Una vez finalizado este plazo, se publicarán los resultados del mismo en esta página. NOTA: Dado el interés manifestado, el plazo de información pública se amplía hasta el 15 de enero de 2009.

NOTA ACLARATORIA: El presente Plan de Participación Pública del Estudio de Integración Paisajística del Eje Transversal Villena-Muro de Alcoy, tiene como objetivo recabar la opinión del público interesado en relación con el Paisaje afectado por dicha infraestructura. Posteriormente, con las conclusiones del Plan de Participación, se redactará el Estudio de Integración Paisajística definitivo. Este estudio junto con el de Impacto Ambiental, serán determinantes para definir el trazado de la futura obra viaria. Tras la redacción del proyecto básico, se abrirá un periodo de Información Pública para realizar las alegaciones, sugerencias y consideraciones, que se estimen procedentes.

...

Encara disposem de temps per presentar més al·legacions en contra d'aquesta "enquesta". Tot el que hem de fer és el que s'indica en aquest enllaç.

ENTRE TOTS PODREM!!! SALVEM LA VALLETA!!!!!

dimecres, 24 de desembre del 2008

BON NADAL I FELIÇ 2009

La Plataforma Cívica SALVEM LA VALLETA:NO A L'AUTOVIA VILLENA-MURO,
vol felicitar els Nadals i desitjar un feliç 2009 carregat
d'esperànça, força i empenta a tots, per seguir diguent NO a l'autovia
Villena-Muro, per seguir diguent NO al que ens volen fer en la
Valleta, per... perque VOLEM SER PUNT D'ARRIBADA, NO UN LLOC DE PAS!!!

BON NADAL I FELIÇ 2009

dimecres, 17 de desembre del 2008

ADHESIONS AL MANIFEST

Per adherir-te personamlment al manifest polsa ací.

Per adherir-te en nom d'una organització polsa ací.

Si tens problemes alhora d'aherir-te, envia un correu amb les teues dades(nom i nif, i comentari i localitat si ho desitges), o les de la organització a la que pertanys (nom i cif, i comentari optatiu) a la següent adreça: adhesions.salvemlavalleta@gmail.com

Si vols col·laborar més activament, descarregat el full de signatures i recull tantes com pugues. Després dona-li el full a qualsevol membre de la plataforma o escriu un correu a plataforma.vallagres@gmail.com i t'informarem del que has de fer per a que arriben a les nostres mans.

Gràcies per participar.

La Plataforma SALVEM LA VALLETA:NO A L'AUTOVIA VILLENA-MURO, presenta

les al.legacions a l'Estudi d'Integració Paisatgística.

Ahir dilluns dia 15 de desembre, representants
de la Plataforma cívica
contra l'autovia Villena-Muro van acudir a les oficines del Prop
d'Ontinyent on van presentar al.legacions al projecte d'autovia entre
Villena i Muro conegut com a Eix Transvers
al.




El termini per a presentar les al.legacions a l'Estudi d'Integració
Paisatgística finalitzava el mateix dia en què s'han presentat i que
es va obrir a la participació pública un mes abans, és a dir, el dia
15 de novembre. Les al.legacions anaven acompanyades d'instàncies
dirigides a la Conselleria d'Infraestructures i Transports, a la
Direcció General
de Paisatge de la Conselleria de Medi Ambient i a
l'empresa Idom-Urbemed, encarregada de l'elaboració de l'Estudi
d'Integració Paisatgística. En aquestes instàncies s'expressava la
disconformitat amb l'estudi elaborat per l'esmentada empresa, ja que
no explicita ni defineix clarament el lloc per on ha de passar
l'autovia i, per tant, emmascara i distorsiona la realitat en no
mostrar res clar susceptible de ser valorat correctament. L'empresa
només ha explicat, amb la modificació sobre la marxa de la seua web i
del contingut de l'estudi, el que es pretén fer després d'haver-ho
denunciat representants de la plataforma a través de les seues
enquestes, per la qual cosa entenem que s'hauria d'haver ampliat el
termini oficial per a aportar-hi objeccions, ja que l'estudi ha estat
modificat en el decurs del termini.

També es va denunciar que hi ha hagut moments en què aquesta pàgina
web ha estat saturada i no s'hi podia accedir (alguns dies no es
podien obrir les fotos i per tant no s'hi podia valorar res) i que no
s'entenia com es pot pretendre que aquesta siga de "participació
pública", al servei de tots, quan hi ha moltes persones que per
diverses raons no tenen accés a la xarxa, i quan en cap lloc no s'ha
anunciat o avisat sobre l'existència d'aquesta web. Es tracta, doncs,
d'un Estudi d'Integració Paisatgística ambigu i fraudulent, que peca
de poc explícit, que no mostra clarament el que tenim ara i el que
podrem tindre quan ens faça l'autovia i que, a més a més, entra en
flagrant contradicció amb la Llei de Paisatge.

Cal dir, a més a més, que ahir van passar per registre d'entrada de
l'Ajuntament de Bocairent 170 al.legacions on, a part de denunciar
diferents irregularitats comeses per l'empresa a qui s'ha adjudicat
l'elaboració de l'Estudi d'Integració Paisatgística, es demanava la
retirada del projecte per innecessari, perquè afecta greument l'entorn
natural i perquè hi ha altres alternatives menys traumàtiques.

I pel que fa al nombre d'adhesions "on line"
(http://salvemlavalleta.blogspot.com) al manifest contrari a
l'autovia, a dia de hui es troba per damunt de les 2000, a una mitjana de més de
100 cada dia.


Vicent Català, portaveu de la Plataforma Cívica SALVEM LA VALLETA:NO A
L'AUTOVIA VILLENA-MURO

RECHAZAN LA ENCUESTA SOBRE LA AUTOVÍA

Font: http://www.vilademuro.net

La Plataforma Salvem la Valleta d’Agres alegara contra la forma en que se esta realizando un sondeo ...

La Plataforma Salvem la Valleta d’Agres alegara contra la forma en que se esta realizando un sondeo público previo a la confección del Estudio de Integración Paisajista del Eje Transversal Muro-Villena. Desde este colectivo se considera que una encuesta en Internet no es la manera más adecuada de conocer la opinión de los habitantes de la zona, puesto que no todos tienen acceso, en algunos casos por falta de equipos y en otros por carecer de costumbre de manejar las herramientas tecnológicas, con lo que consideran que la visión que se aporte será muy sesgada.

Recordemos que la encuesta abierta por la UTE Idom-Ubemed permite dar opiniones hasta hoy mismo, 15 de diciembre, en su página Web, http://www.estudiopaisaje.com. El grupo que se opone a la construcción de la autovía considera, asimismo, que las preguntas de la encuesta no están claras, que los paisajes propuestos han sido elegidos interesadamente y que el tiempo que se ha dado ha sido demasiado corto. Creen que "para que la gente pudiera valorar lo que tiene y lo que puede tener, habría que presentarle la diferencia entre la imagen actual en un punto y la que tendría si se construyera la autovía, no imágenes aisladas, en las que no se pueden ni imaginar los cambios", ha explicado Vicent Català, miembro de la plataforma.

El Ciudad, 15/12/2008

divendres, 5 de desembre del 2008

Font: villaweb.cat (edició d'ontinyent)

Les obres previstes per la Conselleria d’Infraestructures que afectaran la Valleta d’Agres han topat amb una forta oposició als municipis que es voran afectats. El projecte en redacció de ‘l'Eix Transversal Villena-Muro d'Alcoi’ consisteix en una via de doble calçada i enllaços per comunicar directament l'A-31 i la N-340 entre Villena i Muro d’Alcoi. A la vall del Riu Agres, entre Bocairent i Muro d'Alcoi, la carretera tindrà un traçat totalment nou.


El moviment social creat em oposició a aquesta nova via està agrupat en la plataforma Salvem la Valleta, que ja ha aconseguit més de 600 adhesions des de la seua web, on es pot llegir el manifest elaborat per l’entitat, un dossier, i se’n poden descarregar fulls de signatures. La plataforma està formada per habitants d’Agres, Alfafara, Banyeres de Mariola, Beneixama, Bocairent, el Camp de Mirra, la Canyada, Muro d’Alcoi i Villena.
La repercussió d’aquesta plataforma i de l’oposició a l’autovia té una gran presència als blocs.



CONSIDERACIONS AUTOVIA VILLENA-MURO


1.- COST ECONÒMIC

Desconec el document tècnic , però en comparació amb altres projectes podem estimar el següent: uns 45 km., a raó d’uns 3,5 milions d’€ /km.
Estem parlant de xifres al voltant de 150 milions d’€.!


2.- TRÀNSIT ACTUAL

D’acord amb les dades publicades de la Conselleria d’Infrastructures i Transports (maig 2008):

-Tram Villena – Beneixama - Bocairent: al voltant de 6.100 vehicles/dia
És a dir, uns 6 vehicles/minut (1 vehicle cada 10 segons) concentrant tots aquests 6.100 vehicles diaris entre les 7h i les 22h.

-Tram Bocairent - Muro: 1.775 vehicles per dia 2 vehicles per/minut (1 vehicle cada 30 segons), concentrant tots aquests 1.175 vehicles diaris entre les 7h i les 22h.

3.- POBLACIONS I CONEXIONS ACTUALS AMB L’EXTERIOR DE LA COMARCA

La població interconnexionada és de 63.000 persones, 34.500 de les quals corresponen a Villena, la resta a Canyada, el Camp de Mirra, Biar, Beneixama, Banyeres de Mariola, Bocairent, Alfafara, Agres i Muro.

Aquestes poblacions, pel que fa a les eixides cap a Madrid/Albacete, Alcoi, Alacant, Elx/Múrcia, i València, amb la xarxa actual es troben totes elles a menys de 30 minuts (generalment a menys de 15-20 minuts) d’autovies existents, i normalment per bones carreteres:
Bocairent - Ontinyent
Biar - Castalla
Bocairent - Villena
Únicament el tram Bocairent - Muro té alguns problemes puntuals (Pont de Ferro”, “pontet davall de la línia de ferrocarril Xàtiva - Alcoi”) per al trànsit de camions grans, problemes que, amb una despesa econòmica molt inferior als 150 milions d’€ es poden resoldre fàcilment.

4.- QUIN POT SER L’OBJECTIU?

De què es tracta doncs? Es tracta de millorar el flux Madrid - Benidorm? No em cap al cap un altre objectiu . Actualment el flux Madrid - Benidorm es fa en 3h 57m a velocitat normal i 468 km (segons cat.callejero.es). Una suposada autovia Villena - Muro i Muro - Benidorm podria estalviar uns 25 km i, uns 13 minuts . Fantàstic !!!!, una inversió de 150 milions per a estalviar 13 minuts el flux Madrid - Benidorm.


5.- EFECTES SOCIOECONÒMICS DE L’AUTOVIA VILLENA-MURO

No suposa una millora substancial pel que fa a les comunicacions internes, de curta distància. Simplement, per accedir a l’esmentada autovia des de les poblacions, es gastarà un temps semblant a l’estalviat després per augment de la velocitat.

No considerem que esdevinga un “dinamitzador” econòmic de la comarca, ja que els actuals polígons industrials estan ben comunicats, amb la salvetat del comentari expressat al punt 3. Ans al contrari, l’autovia suposaria una pèrdua de valors paisatgístics i ambientals de les valls afectades, valors que possibiliten una activitat econòmica de caràcter turístic/cultural complementària a la industrial i agrícola.

Una infrastructura viària d’aquest tipus pot suposar un increment d’inversions urbanístiques/industrials a curt termini, però no és una bona decisió pel que fa a les conseqüències posteriors:

· Pèrdua de valors paisatgístics i ambientalsàreducció activitat econòmica relacionada amb el turisme
· Increment de població externa (residents temporals a les urbanitzacions), amb augment d’obligacions per part del municipisàpèrdua dels nostres valors propis.
· Increment de població externa als municipis durant aquest primer impuls econòmic, però que després s’hauran de tornar a anar per manca d’oportunitats laborals, o restar a la zona en condicions no desitjables per a ningúàpèrdua dels nostres valors propis.
· Partició brutal dels TTMM en dues parts, tant per a les persones com per a la fauna. Que hi farem ara, el cantó independent de la Solana d’Agres i Alfafara per afegir-lo al T.M de Bocairent? “Hosti tu, que hem d’acabar de collir les olives del bancal, el que passa és que hem de fer ara 4km per creuar a l’altre costat. -Au vinga ! plega mantes i anem, que se’ns en farà de nit..., perquè amb la muleta mecànica ja em diràs...”

Les taxes de població i de natalitat actuals aconsellen, més be, un desenvolupament econòmic a una velocitat adient, sostenible i equilibrada en el temps , la qual possibilite una continuïtat als nostres fills. No hem de caure en el “pa per hui i fam pel demà”, hem d’intentar d’albirar el futur per als nostres també.


CONCLUSIONS

Amb independència d’altres qüestions de caràcter més puntual, com són ara problemes específics de valors ambientals afectats, no seria de trellat la magnitud dels diners públics invertits per als beneficis generats, beneficis d’escassa entitat (13 minuts...) i per a persones de fora de la Comunitat (la autovia és proposta per la Generalitat).

Els diners públics es podrien invertir en altres assumptes més positius socialment i repartits al llarg de més temps (una autovia d’aquestes característiques es construeix en un temps relativament curt, i no aporta molts jornals als habitants de la zona). Pose com exemple, encara que n’haurien centenars:

Amb 150 milions d’€ es podria acometre la restauració ambiental d’unes 50.000 ha de terrenys degradats, a un ritme d’unes 2.000 ha a l’any i generant més de 40.000 jornals de treball a l’any (unes 400 persones x 100 dies a l’any) i al llarg de 25 anys. No seria açò una inversió més positiva socialment i amb més beneficis indirectes afegits?

La infrastructura d’autovies transversals (E-O) al Sud de la Comunitat Valenciana es considera suficient amb les autovies:

1. València - Autovia Madrid - Alacant per Font de la Figuera
2. Gandia - Ontinyent
3. Alcoi - Castalla - Sax

És tan necessari i estratègic fer-ne una Villena - Muro?


NO A L’AUTOVIA VILLENA-MURO!
ELS DINERS PÚBLICS, DE TOTS NOSALTRES, S’HAN D’INVERTIR AMB MÉS CRITERI I MENYS DESTRELLATAMENT !!!!!!!!!

dilluns, 1 de desembre del 2008

Adhesió online per entitats disponible

Totes aquelles organitzacions, entitats, associacions que ho desitgen ja poden adherir-se al manifest seguint el següent enllaç:

http://f2-preview.runhosting.com/salvemlavalleta.freeconfigbox.com/entitats.php

Gràcies per col·laborar.