dijous, 26 de febrer del 2009

Novetats a la premsa

Realitat o manipulació?
Anirem informant a mesura que anem coneixent noves dades.

Font: pagina26.com

No hi haurà autovia entre Muro i Villena

Així ho va afirmar ahir el director general d'Obres Públiques en la reunió que va mantindre amb els alcaldes de Bocairent, Agres i Alfafara i amb un tècnic de l'Ajuntament de Muro per presentar als ajuntaments els estudis sobre el futur eix transversal entre Muro i Villena. Segons va explicar Ismael Ferrer, la Conselleria d'Infraestructures i Transport ha descartat la possibilitat de construir una autovia i ha optat per una carretera amb dos carrils. Des del Consell van insistir que aquesta nova infraestructura encara es troba en fase de projecte, que falten els informes ambientals i de patrimoni i que hi ha la voluntat de consensuar-ne el traçat abans de continuar desenvolupant el projecte.


Es tracta d'un corredor de 42 quilòmetres que connectarà l'autovia d'Almansa-Alacant i la comarca de l'Alcoià, i comunicarà directament l'autovia Madrid-Alacant i la central de Canals-Alacant. El projecte pretén millorar les comunicacions de la comarca de l'Alcoià i articular les àrees industrials d'aquesta comarca i de Villena. Amb un cost que podria arribar a 100 milions d'euros, el traçat discorrerà parcialment per l'actual carretera CV-81 i afectarà els termes de Villena, Canyada, el Camp de Mirra, Beneixama, Banyeres, Alfafara, Agres, Muro i Bocairent. El Consell aposta per seguir el disseny de l'actual carretera comarcal, però en el tram Alfafara-Muro, el nou vial deixaria l'actual CV-700 i es trobaria amb la zona ocupada pel ferrocarril actual i el desmantellat de l'antic tren Xixarra. Segons les declaracions dels membres del Consell, el traçat satisfaria les reivindicacions del col·lectiu Salvem la Valleta ja que s'allunyarà del parc natural de la Serra de Mariola per evitar que n'isca afectat.

El PP consensuará el trazado con los municipios

Los alcaldes de Agres, Muro, Bocairent y Alfafara junto a Ismael Ferrer.
El director general de Obras Públicas, Ismael Ferrer, se reunió ayer con los alcaldes de Bocairent, Alfafara, Agres y Muro para informarles de los estudios que está realizando su departamento para el desarrollo del proyecto de la autovía Villena-Muro, y les aseguró que el corredor se aleja del parque natural de la Serra de Mariola para evitar su afección.

Durante el encuentro, Ferrer expresó su voluntad de consensuar el trazado con los municipios antes de avanzar en el desarrollo del proyecto, "con el fin de satisfacer a todas las localidades".


La actuación consiste en construir un corredor de 42 kilómetros que conectará la autovía de Almansa-Alicante y la comarca de l'Alcoià, con un coste aproximado de 100 millones de euros. Los municipios que se verán afectados son Villena, Cañada, El Camp de Mirra, Beneixama, Banyeres, Alfafara, Agres, Muro y Bocairent.


Font: intercomarcal.com

Infraestructuras presenta el eje Villena-Muro de Alcoy. El corredor mejora la comunicación de la autovía Almansa-Alicante con la comarca

El director general de Obras Públicas, Ismael Ferrer, ha presentado hoy a los alcaldes de Bocairent, Alfafara, Agres y Muro de Alcoi los estudios que está realizando su departamento para el desarrollo del proyecto del eje transversal Villena-Muro de Alcoi. Se trata de un corredor de 42 kilómetros que conectará la autovía de Almansa-Alicante y la comarca de L’Alcoià, proporcionando una comunicación directa entre la autovía Madrid-Alicante y la autovía central Canals-Alicante.

El proyecto persigue mejorar las comunicaciones de la comarca de L’Alcoià y articular las áreas industriales de dicha comarca y de Villena. Con un coste que podría alcanzar los 100 millones de euros, el trazado se apoyará parcialmente en la actual carretera CV-81 y afectará a los términos municipales de Villena, Cañada, El Camp de Mirra, Beneixama, Banyeres, Alfafara, Agres y Muro de Alcoy en Alicante, y a Bocairent en Valencia.

Ferrer ha manifestado su voluntad de consensuar el trazado con los municipios antes de avanzar en el desarrollo del proyecto con el fin de satisfacer en lo posible los intereses de las diferentes localidades.

La Conselleria de Infraestructuras ha ejecutado recientemente la variante de Beneixama de la CV-81. En estos momentos se están haciendo los estudios para determinar el corredor mas adecuado, que se apoyará en la actual carretera CV-81 y en al zona de Bocairent, Alfafara, Agres y Muro de Alcoy, se alejaría de la carretera CV-700 existente, yendo a encontrase con una zona ocupada por dos infraestructuras, el ferrocarril actual y el desmantelado de la Vía Xixarra

En cuanto al entronque del Eje con la N-340, se define por el inicio de la variante de Muro de Alcoy. El corredor se apoyaría en la ladera Norte del amplio valle que atraviesa, para ir encajándose en él, según nos aproximamos a Muro de Alcoy. El corredor estudiado se aleja del Parque Natural de la Serra de Mariola para evitar su afección.

dimarts, 24 de febrer del 2009

Font: Diari informació.

El Centre Excursionista d'Ontinyent y la plataforma cívica "Salven la Valleta: No a l'autovia Villena-Muro" presentaron la marcha reivindicativa que tendrá lugar el próximo domingo 1 de marzo.

Los asistentes recorrerán la antigua vía del tren Xitxarra entre Bocairent y Agres que, bajo el lema "Respectem la Valleta", mostrarán su rechazo a la construcción de la autovía Villena-Muro.
A las 9 de la mañana se iniciará esta marcha desde la antigua estación de Bocairent. Los participantes recorrerán los 12,5 kilómetros que separan esta población de la de Agres. Un trazado por el que antiguamente circulaba el tren Xitxarra y que ahora es paso de muchos excursionistas que disfrutan de la naturaleza y de las espléndidas vistas, tanto de la Serra de Mariola como de la Solana.



Esta excursión, organizada por el Centre Excursionista d'Ontinyent, finalizará en la plaza de l'Assud de Agres sobre las 12 del mediodía. Allí se leerá un manifiesto en defensa de la Valleta.

El presidente de la plataforma, Francesc Satorres, destacó la importancia de esta actividad "ya que es la primera y porque será donde se muestre la disconformidad con el proyecto de construir un vial de cuatro carriles atravesando la Valleta". Por su parte, Enric Abad, miembro del Centre Excursionista d'Ontinyent invitó a la gente a participar en esta marcha que es gratuita. Además los organizadores ponen a disposición de los participantes un servicio de autobuses para "trasladar a la gente desde Ontinyent y Agres hasta Bocairent" al precio de entre 3 y 6 euros. La inscripción se realizará a través de dos números de cuentas que están disponibles en la web www.autoviavillenamuro.com.


Més informació ací.

dimecres, 18 de febrer del 2009

Estimats amics i amigues:
Ens complau convidar-los a la roda de premsa que tindrà lloc el proper divendres 20 de Febrer a les 19.00 hores en la seu del Centre Excursionista d'Ontinyent, situada al C/ Escalinata, 1.
En aquesta presentarem l'activitat organitzada pel Centre Excursionista d'Ontinyent i que conta amb el suport i la col·laboració de la Plataforma "SALVEM LA VALLETA: NO A L'AUTOVIA VILLENA-MURO", que tindrà lloc el proper 1 de març entre les poblacions de Bocairent, Alfafara i Agres.
+ info

dilluns, 16 de febrer del 2009

JUNTA DIRECTIVA DE LA PLATAFORMA

"Podem estar satisfets per tot el suport que estem rebent, no estem sols, som molta gent i el proper 1 de març en la marxa des de l'estació de Bocairent fins la Plaça l'Assud d'Agres ho demostrarem"

El passat dissabte dia 14 es va celebrar a Bocairent una assemblea de la Plataforma Cívica "Salvem la Valleta: no a l'autovia Villena-Muro". En la reunió es va presentar en públic la Junta Directiva de la plataforma, que tindrà com a objectiu prioritari fer d'aquesta associació cívica una entitat més operativa i fer més efectiva la coordinació entre les comissions que la integren. La Junta Directiva queda composta per:
  • President: Francesc Calabuig de Bocairent
  • Secretari: Vicent Català de Muro
  • Tresorers: Olga Sanchez de Bocairent i José Joaquin Reig d'Agres
  • Vocals: Gonzalo Cots d'Alfafara , José Vicente Gonzalez i Delia Ferrandiz de Muro


A continuació es va procedir a la presentació de la nova pàgina web de la plataforma, que substituirà el blog amb què aquesta associació s'ha donat a conèixer fins ara. A partir d'ara serà la nova web, www.autoviavillenamuro.com, el mitjà d'expressió i coordinació de la plataforma, una web que queda estructurada en tres apartats diferents: el d'informació, on s'aplegaran totes les notícies d'interés que l'activitat de la plataforma vaja generant; el del calendari d'activitats, on es donarà a conèixer el programa d'iniciatives que l'associació vaja preparant; i el participatiu, anomenat "Què pots fer tu", on tothom qui vulga podrà aportar les seues idees i propostes per tal de millorar el funcionament i augmentar l'eficàcia de la plataforma.

Finalment es va informar sobre la marxa a peu de Bocairent a Agres prevista per al dia 1 de març i organitzada pel Centre Excursionista d'Ontinyent. El portaveu de la plataforma, Vicent Català, va donar per conclosa la reunió expressant la seua satisfacció per la considerable quantitat de persones que, per mitjà de les seues signatures on line, han donat suport al manifest contrari a l'autovia Villena-Muro que figura en el blog de la plataforma, on actualment hi han més de 4700 signatures, 77 entitats adherides i ademés, la plataforma ja conta amb més 3900 signatures.

dilluns, 9 de febrer del 2009

Amics i amigues, ens complau convidar-los a la assamblea de la Plataforma SALVEM LA VALLETA:NO A L'AUTOVIA VILLENA-MURO que tindrà lloc el proper dissabte 14 de Febrer a les 19.30 als baixos de l'Ajuntament de Bocairent, amb el següent ordre del dia:
1.- Presentació i exposició de la web de la Plataforma: http://www.autoviavillenamuro.com/
2.- Presentació de la activitat conjunta amb el Centre Excursionista d'Ontinyent, per al proper 1 de Març.
3.- Presentació de la Junta de la Plataforma.
4.- Precs i preguntes.
Demane'm disculpes per preparar aquesta assamblea amb tanta presa però, tenim molta feina i els temps se'ns tira damunt.
Gràcies per estar ahí. Us esperem!!!
SALVEM LA VALLETA:NO A L'AUTOVIA VILLENA-MURO

dissabte, 7 de febrer del 2009

Excursió en defensa de la Valleta

El pròxim 1 de març, el centre excursionesta d'Ontinyent a programat una excursió per la defensa de la Valleta.

El programa serà el següent:

  • Eixida a les 9:00h. des de l'antiga estació de Bocairent.
  • El recorregut serà al llarg de l'antiga via del tren Xitxarra, pel mig de la valleta, més o menys per on volen costruir l'autovia. Serà d'uns 12,5 km. Cal portar emortzar per fer una descans a mitat camí.
  • El final de l'excursió serà en Agres en la plaça de l'Assud, on, cap a 12:00 del migdia, es llegiran dos manifest en defensa de la Valleta i pel desenvolupament racional del seu territori i de la seua gent, un de part del grup excursionista i un altre per part de la plataforma.
Encara que l'excursió és totalment gratuita, hi han 2 opcions d'inscripció per facilitar el trasllat dels assistents (per a qui vullga sol·licitar-lo):
  1. 5€ adult i 3€ menor: Trasllat a les 13:30 des d'Agres fins l'antiga estació de Bocairent
  2. 6€ adult i 4€ menor: Eixida a les 8:30 des d'Ontinyent (des del Barranquet) fins a Bocairent. En acabar la llegida del manifest, el mateix autobus ens tornarà a Ontinyent
Hi ha fins el 26 de febrer per fer la inscripció:
  • Caixa Ontinyent: 2045 6001 53 3000467772
  • CAM: 2090 0547 040000325

Per més informació telèfon del Centre excursionista D'Ontinyent 606515619, o al correu de la plataforma plataforma.vallagres@gmail.com

dilluns, 2 de febrer del 2009

Vista panoràmica de la Valleta

diumenge, 1 de febrer del 2009

L'exemple francés

Font: www.Levamte-emv.com

La noticia surgió ayer en París, por boca del ministro de Ecología, Jean-Louis Borloo, al inicio del debate público sobre la política ambiental que va a impulsar el Gobierno Sarkozy: «Salvo los cinturones periféricos de las ciudades, el Estado francés dejará de construir autopistas, con el objetivo de impulsar alternativas al transporte por carretera». De hecho la decisión tiene una perspectiva mayor: «La movilidad por carretera y avión pasan a ser el último recurso».
La ruptura con nuestra actual cultura de la movilidad se impone como un elemento de supervivencia y calidad de vida. «Se trata de adoptar una aproximación que suponga un cambio radical, que en el caso de la movilidad consiste en pasar de la autopista y la autovía a un desarrollo a gran escala de transportes alternativos (...) El paradigma actual basado en la prioridad de la carretera y en el desarrollo separado de los distintos modos de transporte, debe dar lugar a una lógica integrada, multimodal, en la que el avión y la carretera sean solo recursos finales determinados tanto por el estado de la tecnología como por la geografía».
Aunque muchos se queden escandalizados, el informe francés es claro: «La capacidad vial en Francia [por donde hasta ahora pasan buena parte de nuestras mercancías y camiones] no debe aumentar, como no sea para eliminar los puntos de congestión y los problemas de seguridad. Se trata de reducir el impacto energético del sector del transporte. El objetivo es reducir de aquí al 2020 en un 20% las actuales emisiones de gases de efecto invernadero».
El lunes pasado, uno pasaba vergüenza cuando el vicepresidente y comisario de Transportes, Jacques Barrot, nos leía la cartilla en Madrid: «El conjunto de transportes representa el 27% de las emisiones totales de CO2 de la UE y en España las emisiones de la carretera han aumentado un 77% en los últimos años, mientras que en Europa lo han hecho en un 22%». En línea de lo decidido por el Gobierno francés, Barrot decía: «Hay que luchar contra el calentamiento climático, sabiendo combinar los medios de transporte, con el fin de que la carretera sea más verde», abogando por la utilización del ferrocarril y el transporte marítimo para las grandes distancias, mientras que el camión y la carretera deben especializarse en trayectos medios y cortos. El aviso fue claro: «El uso de la carretera es un derecho de uso en función a su coste de contaminación». La otra gran apuesta de la UE es el transporte marítimo: «Las autopistas del mar tienen que tener una gran regularidad y estabilidad, pues beneficiará el transporte de mercancías entre los países europeos, especialmente aquellos que, como España, están en una situación periférica».
Casi simultáneamente, en Roma, el comisario europeo de Desarrollo y Ayuda Humanitaria, Louis Michel, y Josette Sheeran, directora ejecutiva del Programa Mundial de Alimentos declaraban casi al borde de la desesperación: «El cambio climático es una amenaza cada vez mayor para el desarrollo y los esfuerzos de asistencia humanitaria. La reciente serie de desastres climatológicos en todo el mundo ha hecho saltar las alarmas. Hemos tenido inundaciones y tifones devastadores en Asia, inundaciones de magnitud desconocida en África y dos huracanes sucesivos de categoría cinco en el Caribe. Las organizaciones humanitarias están sometidas a presiones cada vez mayores para intentar de cubrir las necesidades elementales de las comunidades afectadas por estos desastres».
Ésta ya no es una cuestión para mis colegas catedráticos de Física Teórica y sus familiares políticos, sino para líderes valientes que, ignorancias colectivas incluidas, sepan estar a la altura de los problemas que nos aguardan.

*Catedrático de Ciencias de la Computación. Universitat de València

Font: www.Levamte-emv.com