dimecres, 7 de gener del 2009

Font: www.pagina26.com

Paga la pena invertir 150 milions d'euros per estalviar 13 minuts en el flux de trànsit Madrid-Benidorm? I si, a més a més, hem d'afegir que l'autovia ha de passar per un paratge d'una bellesa natural innegable? Aquestes són algunes de les preguntes que llancen la plataforma Salvem la Valleta, que s'oposa a la construcció de la via Villena-Muro. Al seu web continuen arreplegant signatures en suport del manifest, després d'uns mesos d'activitat en què han aconseguit posar el debat damunt de la taula.


De fet, segons denuncia el col·lectiu, el projecte d'autovia tindria un impacte enorme sobre el medi, ja que faria de barrera entre ecosistemes. Això encara seria més greu si tenim en compte que l'autovia, projectada de quatre carrils, està dissenyada per recórrer longitudinalment el curs natural del riu d'Agres, que fa de connexió entre el Parc Natural de la Serra de Mariola i el paisatge protegit de la Solana del Benicadell.

En contra d'aquesta visió de les infraestructures, Salvem la Valleta es pregunta per quina raó no s'executa abans el tren Xàtiva-Alcoi, que podria donar eixida a l'agricultura ecològica de què viu la comarca i alhora vertebrar en comunicacions els pobles de la contornada. En conclusió hi veuen una concepció del medi totalment oposada a la que plantegen, ja que «l'ocupació de les millors terres de cultiu per l'autovia provocarà la fracturació del paisatge». En aquest sentit, després de demanar la retirada del projecte, la plataforma exigeix «una adequació de la carretera actual i la inversió de recursos per a millorar la qualitat de vida dels nostres pobles en aspectes com la sanitat, l'educació i serveis de tot tipus». I és que des de Salvem la Valleta tenen clar quin és el seu projecte, «no volem ser un lloc de pas, volem mirar cap al futur: ser un punt d'arribada».

Font: www.pagina26.com