dijous, 26 de febrer de 2009

Novetats a la premsa

Realitat o manipulació?
Anirem informant a mesura que anem coneixent noves dades.

Font: pagina26.com

No hi haurà autovia entre Muro i Villena

Així ho va afirmar ahir el director general d'Obres Públiques en la reunió que va mantindre amb els alcaldes de Bocairent, Agres i Alfafara i amb un tècnic de l'Ajuntament de Muro per presentar als ajuntaments els estudis sobre el futur eix transversal entre Muro i Villena. Segons va explicar Ismael Ferrer, la Conselleria d'Infraestructures i Transport ha descartat la possibilitat de construir una autovia i ha optat per una carretera amb dos carrils. Des del Consell van insistir que aquesta nova infraestructura encara es troba en fase de projecte, que falten els informes ambientals i de patrimoni i que hi ha la voluntat de consensuar-ne el traçat abans de continuar desenvolupant el projecte.


Es tracta d'un corredor de 42 quilòmetres que connectarà l'autovia d'Almansa-Alacant i la comarca de l'Alcoià, i comunicarà directament l'autovia Madrid-Alacant i la central de Canals-Alacant. El projecte pretén millorar les comunicacions de la comarca de l'Alcoià i articular les àrees industrials d'aquesta comarca i de Villena. Amb un cost que podria arribar a 100 milions d'euros, el traçat discorrerà parcialment per l'actual carretera CV-81 i afectarà els termes de Villena, Canyada, el Camp de Mirra, Beneixama, Banyeres, Alfafara, Agres, Muro i Bocairent. El Consell aposta per seguir el disseny de l'actual carretera comarcal, però en el tram Alfafara-Muro, el nou vial deixaria l'actual CV-700 i es trobaria amb la zona ocupada pel ferrocarril actual i el desmantellat de l'antic tren Xixarra. Segons les declaracions dels membres del Consell, el traçat satisfaria les reivindicacions del col·lectiu Salvem la Valleta ja que s'allunyarà del parc natural de la Serra de Mariola per evitar que n'isca afectat.

El PP consensuará el trazado con los municipios

Los alcaldes de Agres, Muro, Bocairent y Alfafara junto a Ismael Ferrer.
El director general de Obras Públicas, Ismael Ferrer, se reunió ayer con los alcaldes de Bocairent, Alfafara, Agres y Muro para informarles de los estudios que está realizando su departamento para el desarrollo del proyecto de la autovía Villena-Muro, y les aseguró que el corredor se aleja del parque natural de la Serra de Mariola para evitar su afección.

Durante el encuentro, Ferrer expresó su voluntad de consensuar el trazado con los municipios antes de avanzar en el desarrollo del proyecto, "con el fin de satisfacer a todas las localidades".


La actuación consiste en construir un corredor de 42 kilómetros que conectará la autovía de Almansa-Alicante y la comarca de l'Alcoià, con un coste aproximado de 100 millones de euros. Los municipios que se verán afectados son Villena, Cañada, El Camp de Mirra, Beneixama, Banyeres, Alfafara, Agres, Muro y Bocairent.


Font: intercomarcal.com

Infraestructuras presenta el eje Villena-Muro de Alcoy. El corredor mejora la comunicación de la autovía Almansa-Alicante con la comarca

El director general de Obras Públicas, Ismael Ferrer, ha presentado hoy a los alcaldes de Bocairent, Alfafara, Agres y Muro de Alcoi los estudios que está realizando su departamento para el desarrollo del proyecto del eje transversal Villena-Muro de Alcoi. Se trata de un corredor de 42 kilómetros que conectará la autovía de Almansa-Alicante y la comarca de L’Alcoià, proporcionando una comunicación directa entre la autovía Madrid-Alicante y la autovía central Canals-Alicante.

El proyecto persigue mejorar las comunicaciones de la comarca de L’Alcoià y articular las áreas industriales de dicha comarca y de Villena. Con un coste que podría alcanzar los 100 millones de euros, el trazado se apoyará parcialmente en la actual carretera CV-81 y afectará a los términos municipales de Villena, Cañada, El Camp de Mirra, Beneixama, Banyeres, Alfafara, Agres y Muro de Alcoy en Alicante, y a Bocairent en Valencia.

Ferrer ha manifestado su voluntad de consensuar el trazado con los municipios antes de avanzar en el desarrollo del proyecto con el fin de satisfacer en lo posible los intereses de las diferentes localidades.

La Conselleria de Infraestructuras ha ejecutado recientemente la variante de Beneixama de la CV-81. En estos momentos se están haciendo los estudios para determinar el corredor mas adecuado, que se apoyará en la actual carretera CV-81 y en al zona de Bocairent, Alfafara, Agres y Muro de Alcoy, se alejaría de la carretera CV-700 existente, yendo a encontrase con una zona ocupada por dos infraestructuras, el ferrocarril actual y el desmantelado de la Vía Xixarra

En cuanto al entronque del Eje con la N-340, se define por el inicio de la variante de Muro de Alcoy. El corredor se apoyaría en la ladera Norte del amplio valle que atraviesa, para ir encajándose en él, según nos aproximamos a Muro de Alcoy. El corredor estudiado se aleja del Parque Natural de la Serra de Mariola para evitar su afección.

2 comentaris:

Paco ha dit...

Es confirma aquesta noticia? Algú sap si es de veres?

anmorsigol ha dit...

hola! ací us deixe un video de la marxa de l'altre dia...
http://www.youtube.com/watch?v=lqKH7HS8PvA

salut!